bevezetés

Érdekelnek a harcművészetek/küzdősportok, de alig tudok róluk valamit. Elhatároztam, hogy elkezdem gyakorolni őket, tanulmányozom a kapcsolódó irodalmat, könyveket, cikkeket, harcművészeti témájú filmeket nézek meg. Ezen a blogon fogom megosztani élményeimet! Célom egy egészségesebb élet, hosszú távon pedig amatőr versenyzés. Szívesen veszem tapasztaltabb sportolók, harcművészek kommentjeit, tanácsait!

Linkblog

Friss topikok

Archívum

Fighter in the wind

2010.08.15. 18:20 | ma_blog | Szólj hozzá!

Címkék: filmek

Fighter in the wind, 2004-es film, a Kyokushin karate alapítójáról, Masutatsu Oyamáról szól. A filmben többnyire (Choi) Bae-dal -nak hívják, ugyanis Koreából származik, és csak mikor Japánba kerül, akkor változtatja Oyamára a nevét, a könnyebb beilleszkedés miatt. Úgy olvastam, egy japán képregényen alapul a történet, ez megmagyarázza talán azt, hogy miért volt néha furcsa számomra a történet, hisz rengeteget olvastam a mester életútjáról, mégis sokszor eltértek a látottak az elképzeléseimtől. Életének azt a részét mutatja be a film, mikor még Bae-dal fiatal volt, és a "csúcspont" a Kyokushin stílus kifejlesztése. A film szerintem egész jó, bár néhány jelenet nem tetszett, nem így képzeltem, és szerintem a költségvetése sem volt túl nagy, de az imdb-n 7/10 -re van osztályozva, ami egyáltalán nem rossz. Én is ennyit adnék rá, bár talán az én értékelésemen dob valamennyit az, hogy ezt a stílust gyakorlom én is. Egyszer mindenképp érdemes megnézni azoknak, akik kicsit is érdeklődnek a harcművészeti témájú filmek iránt, mert kicsit másképp vannak megcsinálva a küzdelmi jelenetek mint máshol megszokhattuk. Rövidebbek, és intenzívebbek talán, de igazából akkor látja az ember a különbséget, ha megnézi a filmet. 
Itt láthattok hozzá egy intrót, ami sajnos felirat nélküli, és eredeti nyelven van, szerintem nem is túl jó, de jobbat nem találtam. 

A bejegyzés trackback címe:

https://martialarts.blog.hu/api/trackback/id/tr352223653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása